קולות מעזה

דו"ח של האו"ם על המצב בעזה בעקבות הסופה

דצמבר 2013

"הסערה החמירה את מה שהוא גם כך מצב הומניטרי עגום עבור חלקים גדולים מהאוכלוסיה הפלסטינית, במיוחד ברצועת עזה המתמודדת כבר עם משבר חמור של אנרגיה ודלק."

ליחצו כאן לקריאת הדו"ח המלא [אנגלית]  



עזה צמאה: מים ראויים לשתייה אוזלים במהירות

איימאן קוואידר / בלוג מעזה, 28/10/2013

קרוב ל-2 מיליון הפלסטינים החיים בעזה סובלים כיום ממחסור במים נקיים וראויים לשתיה. בית החולים המרכזי בעזה, א-שיפא, מדווח כי המים הזמינים לאוכלוסיה גורמים לבעיות בריאות כרוניות והעלו את שיעורי התמותה של ילדים.

קראו את הפוסט המלא [אנגלית]



עזה נחנקת תחת המצור הכבד

איימאן קוואידר / בלוג מעזה, 20/10/2013

המצב הנוכחי בעזה מתדרדר במהירות. עזה סובלת מבידוד מוחלט וחסר תקדים וההשלכות הקשות של המצור השראלי המתמשך גלויות לעין. מה שמעסיק את האנשים הוא אספקת החשמל הבלתי סדירה, סגירת מעבר רפיח והמחסור במוצרי מזון בשווקים.

קראו את הפוסט המלא [אנגלית]



החיים תחת מצור

10/10/2013

מסמך שפירסם הארגון Association of International Development Agencies מפגיש את הקורא עם האנשים שמאחורי המצור על רצועת עזה. המסמך חושף עד כמה המצור אינו רק הנתונים הסטטיסטיים אודות אבטלה, בריאות ומגבלות תנועה, אלא מתבטא גם ב"זמן מבוזבז, אובדן וכיסופים, ושאיפות שלא התממשו – נושאים אוניברסליים המדברים אל הרגשות האנושיים שבכל אחד ואחת מאיתנו. בכדי שהאנשים בעזה יוכלו לחיות חיים של כבוד ועצמאות, על המצור להסתיים".

קראו את המסמך המלא [אנגלית]  



עזה מבעד לעדשת המצלמה

ספטמבר 2013

מוחמד פארס אל-מג'דאלאווי, קולנוען מעזה, מבקש לחשוף את מציאות היום-יום בעזה

קראו עוד


מה קורה בעזה?

27/8/2013
גבולות סגורים, הפסקות חשמל ממושכות ומחסור בבתי ספר – כך נראים החיים בעזה בימים אלה.
מכתב מאיימאן בעזה

עיד אל-פיטר בעזה
אוגוסט 2013

"לראשונה מזה שלוש שנים חגגתי השנה את עיד אל פיטר בעזה, מאז שעזבתי את עזה לצורך לימודים. היה כואב לראות כיצד ילדים עדיין חוגגים את החג במשחקים שאינם שייכים לילדות. ילדים עדיין משחקים במשחק אלים מאוד: ישראלים נגד ערבים. זה משחק בין-דורי..."
קראו את המכתב וצפו בתמונות מעזה